Despre misiune la nivel mondial, în noul număr al International Review of Mission

3063

Cel mai recent număr al jurnalului bianual „International Review of Mission” al Consiliului Mondial al Bisericilor conține o selecție de articole care, pe de o parte, au fost date ca prelegeri cheie la Conferința privind Misiunea Mondială și Evanghelizarea din Arusha din 8- 13 martie 2018 și, pe de altă parte, articole semnate de misiologi din întreaga lume, incluzând voci catolice, penticostale, protestante și ortodoxe care încearcă un răspuns la întrebarea „Mission quo vadis after Arusha?”.

Unele articole reprezintă versiunile extinse și revizuite ale principalelor note date la Conferința privind Misiunea Mondială și Evanghelizarea. Jurnalul include, printre altele și adresa moderatorului în persoana  Metropolitului Coorilos și prezentarea provocatoare a teologului Zambian Mutale Mulenga-Kaunda.

Alte scrieri aparțin unor bine-cunoscuți misologi și teologi provenind din contexte și regiuni foarte diverse, reflectând în textele lor experiența și rezultatele conferinței de la Arusha. Editorul Benjamin Simon notează că „misiunea este un termen nu întotdeauna ușor de rezolvat, fiind totodată dificil de definit”. Prin urmare, autorii se ocupă de întrebări despre Transformarea Disciplinei, Transformarea Unității, Evanghelizarea în Europa, Trei piloni ai Misiunii și apelul Arusha ca semnal de convergență.

Reuniunea a mai multor 1.000 de participanți la Arusha a dat directive și a fost „orientată spre viitor, pregătind creștinii pentru provocările cu care se confruntă astăzi și mâine”, scrie Simon. Tinerii participanți ai Institutului Teologic Global Ecumenic au jucat și ei un rol important în cadrul conferinței, două din contribuțiile aduse de ei fiind incluse în jurnalul proaspăt lansat.

Pe lângă articolele academice și cele patru recenzii ale cărților, această chestiune conține, de asemenea, Apelul la Disciplină din Arusha și Raportul Conferinței de misiune și evanghelizare mondială. Ambele documente sunt de valoare istorică și texte de bază pentru activitatea viitoare a Comisiei privind Misiunea Mondială și Evanghelizarea, pentru biserici și cititorii interesați.